torsdag 3 januari 2013

Jag har kul.

Sitter och planerar min framtid. Haha självklart så ska jag bli multi miljadär XD

Ne men asså typ vad jag ska göra precis efter att jag har gått ut gymnasiet, jag vet att jag vill köpa en häst men inte en dyr eftersom att jag inte lär ha så mycket pengar :S Men en väldigt billig typ ett varmblod? Så jag sitter och kollar lite på hastnet.se och tänkte dela med mig av några fina hästar som jag har hittat:



Typ: Varmblod - Inriktning: Allround - Kön: Valack - Födelseår: 2007
Namn: Rasmus Dream
Grabben börjar gymnasiet och kan bara ta med en häst. Mot vår vilja måste vi sälja vår underbara varmblodsvalack, Rasmus Dream. Han är född 2007, ca 164 cm, mörkbrun. Lugn och fin, lätt att rida, hantera och är mycket snäll. Förstår och tar lätt de båda galoppfattningarna. Han är inkörd men inte startad. Han är normalt ranghög och går mycket bra ihop med andra hästar. I hans stamtavla finns bland annat, farfar Victory Dream som är Hambletonian vinnaren 1994.

Viss utrustning tar han med sig, träns, täcken, benskydd och lindor.

Priset är inte det viktigaste, utan hemmet.
Vi önskar att han kommer till ett liknande hem som vårt, där han rids och tränas nästan dagligen och blir ompysslad med mycket kärlek.

Pris 4 000 kr









Typ: Varmblod - Inriktning: Allround - Kön: Valack - Födelseår: 1999
Namn: Sea star
Jag har en jättemysig valack kille på 14 år. Han är snäll i all hantering, och mysig att rida. Kan ridas på både själv och i grupp utan problem.
Låg i rang och funkar med nästan alla hästar.
Han är 1.62 och är av den lite grövre typen, alltså är han väldigt viktbärande.
Han är ett varmblod, men omskolad till ridhäst vid tidig ålder.
Älskar att löshoppa, men kan vara väldigt tittig på bommar och hinder med ryttare på ryggen men det går med lite tålamod. Älskar att lulla runt i skogen, men kan även gå fint på banan.
Han är lätt att sko, lasta med mera.

Just nu står han hos sin fodervärd utanför Göteborg på Strömma Naturbruksgymnasium.
Fodervärden kan tyvärr inte ha kvar honom pga ändrad ekonomi och tidsbrist.

Vi vill i första hand sälja honom men kan tänka oss en kortare fodertid innan köp.

Pris 15 000 kr









pallar inte skriva mer nu bye bye sweet hearts <3

1 kommentar:

  1. Shit vilka fina hästar man kan få för bara några tusingar O.O
    I had no idea!

    SvaraRadera

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)