tisdag 15 januari 2013

Deep shit.

okej en sak som fanimej inte är okej i dagens samhälle. mobbning. Kan vara för så få saker!
Jag har varit med om flera saker. 

När jag gick i 5:an fick jag höra att några hade gjort sig roliga över min "form".
jag tänker fortfarande på det. 3år senare. Jag har otroligt lågt självförtroende. För allt jag stått ut med.
Finns mobbare som sagt förlåt.. sagt att det var dumt att man inte borde gjort det.
Visst... de tär okej. Det är vad man säger. MEN faktum är, man är inte okej.
Hur mycket man än säger förlåt så är de inte okej. Själva faktumet att du ens gjort något sådant är INTE okej. För hur mycket man än säger förlåt sitter det kvar.

Jag tänker på det ofta. Att jag själv hatar hur jag ser ut. Men ärligt talat, Vem är du att döma?!
Jag är f*cking perfect som jag är men tack vare dig kan jag inte se det. 
Jag måste starta om. Bygga upp mitt självförtroende för att våda? Få det nerslaget av någon annan?

Vet ej om just du läser detta men ifall att. Det är inte okej och kommer aldrig bli det. Inte på länge iallafall. 
Det har gått ett år och jag har fortfarande inte glömt. raderar dig ur mitt liv fört tillfället.


2 kommentarer:

  1. Det du skriver stämmer in på mig! Var mobbad flera år för att jag gillar hästar :( kerp on going girls! ❤

    SvaraRadera
  2. Vilka var det?? Vilka hemska människor >:(

    SvaraRadera

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)