torsdag 31 januari 2013

Har tråkigt utanför hemkunskapen :P

Typ en timma tills jag börjar....ingen aning om vad jag ska göra för jag har redan ätit lunch och alla mina kompisar har lektion. BLÖÖÖÖ, jag hade dragit hem om vi inte hade haft den där dumma extra engelskan (världens dummaste uppfinning). För först börjar jag dagen med engelska sen har jag typ 10 min rast innan min lektion med "conversation english" börjar. Och den där j*vla extra engelskan har de bara satt in för att plåga oss! Helt seriöst.
Bara för att de tyckte att vi hade för lång rast (2h & 30min), men då kunde man ju dra hem eller typ dra ner till torget och käka lunch med kompisarna på nån utav restaurangerna men nu har vi för kort rast för att dra hem och för lång rast för att man ska ha nått vettigt att göra. Btw så e det enda vi gör på extra engelskan att sitta och prata med varandra (fast på engelska)....så onödig lektion om ni frågar mig -.-'
______________________________________________________________________

Dressyr tävlingen i helgen blev inställd för att det inte fanns någon tävlings ledare :/
Blev ganska besviken då jag skulle ha tävlat min lilla tortelini. Det känns som om jag och Torsten är i våran bästa form nu och det hade varit kul att se vad vi går för på tävlings banan igen! Förra gången gick det inte så bra, men jag har ridit honom varje lördag i 2 och ett halvt år nu  och det märks att vi har utvecklats tillsammans :)
Sen så komme jag sluta rida honom ganska snart oxå och jag skulle vilja rida en sista tävling med honom iallafall <3 Nästa dressyr tävling e i mars.

Jag kommer att sakna min lilla tjuriga c-ponny som jag har lärt känna så bra :'(

 haha han blundar!


 detta är från våran första dressyr tävling tillsammans <3




2 kommentarer:

  1. NEEEJ! Ni passar ju så bra ihop du och torsten!!! Jag har sett dig rida honom på sistone och ska jag vara ärlig så har jag ALDRIG sett honom gå så fint som han gör med dig :')

    Snälla sluta inte rida honom, det är en fröjd för ögat att se er två arbeta tillsammans <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaw, du förstår inte hur mycket det värmer att höra sånt. Tack verkligen :) Men tyvärr så är mina fötter nästan nere vid hans knän nu...det går inte :/ Det har funkat så bra för att han är ganska robust och stark så han orkar verkligen bära upp sin ryttare men snart är det dags att tacka för oss. Om det blir så att jag rider honom denna terminen ut eller om jag byter efter ungefär halva e inte bestämt än. Det blir iallafall när jag flyttar upp till den stora dressyrgruppen (det ska jag göra så fort det finns plats).

      Tack för de fina orden, det värmer att höra sånt <3
      /Sara

      Radera

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)