fredag 11 januari 2013

Do you belive?

Gårdagens ridlektion gick super!
Red en ungponny på 5år. Stella <3
Sjukt mysig ponny, lite nyfiken och ostadig som unga hästar kan vara med otroligt duktig enligt mig.
Visst kunde vägarna inte alltid gå rakt fram och visst kunde hon springa på lite efter en galopp.
Me wow känslan satt kvar! Ponny är min stil.

Iallafall! Vi jobbade ganska simpel träning och mycket ställning och volter. Först trav långsida volt vid kortsidan då öppna delen av volten var galopp. No problem! Har sett ryttare som haft problem med att fatta rätt galopp men nee då gick hon som en klocka men sjukt fin mjuk galopp.
Tappade bort sig lite men det gick bra. Andra varvet var det inte lika fint :P
Tappade takten rätt lätt och försökte börja trava. Det märktes liksom att hon var unghäst.

Men förövrigt var jag nöjd med lektionen. Mysig häst och wow känsla man inte känt på ett tag ;)
Ponnyn jag fallit för! Bara så..
tror ni på kärlek vid första ögonkast..?
Min lilla sommarkärlek <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)