söndag 8 april 2012

How is it going?

Har ni ett mysigt påsklov? Det har jag iallafall ;)

How ever, nu kommer lite om hur det var med Gevalia och Nellie Berntsson

I början så gick det inte super för dem.... :(

"Finns inga mer tårar att gråta över idà.
E så as besviken på allt.......... :(
Va kan ja mer göra fö att d ska funka mellan oss 2 Gevalia."


Nellie skrev att hon var mycket deprimerad för att det inte funkade mellan henne och hennes nya ponny.


Men efter nästan ett års samarbete så började dom klicka....


"Igår så red ja för första gången ut Gevalia själv. Asså hon va så snäll, kunde rida henne på lång tygel & vi mötte både bilar & moppar typ.
Hon va super lugn o såå fiin. Asså nä ja fick henne kunde man knappt rida ut på henne för hon ba ställde sig.....hon e sjukt fin nu min ponny!!!"




Saker och ting blev bättre och bättre mellan dem :')
Nu kunde hon äntligen hoppa en bana utan ett hennes söta lilla ponny stannade eller ens tvekade :D

"GEVALIA - JAG ÄLSKAR DIG - SKA KÄMPA FÖR ATT ALLTID FÅ HA KVAR 

DIG SOM MIN PONNY!"



Men allt gott har ett slut.......tyvärr....... :(
"Du va min dröm från 1 a stund. Jag visste att det va du o ja. Ja litade på dig fullt ut. Ja visste att denna dan skulle komma...men inte ba så snabbt ;(
Allt vi gjort - alla gånger vi kämpat. Alla gånger du slått dom stora tuffa ponnysarna. Allt kul vi haft duoja gumman.
Ärovarven som vi fixxade ihop...alla rosetter vi har ihop.
Det är inte DU - det är INTE jag...det ÄR VI.
Allt vi gjort har vi gjort ihop duoja.
KOmmer ALDRIG älska en ponny så som jag älskat DIG. ALDRIG. Så känns det nu.
Ja vill inte detta. Ja vill att du ska va nära mig livet ut.
Att vi ska gå te äpple trädet varje dag som vi brukar......asså gråter nu ;(
Alla hoppträningar vi FLYGIT över alla hinder, du har vart så nöjd & ja me <33
I somras när vi va i Varberg , du fixxade allt......du va GRYM där o då.
Du är BÄTTRE nu. Du e BÄST.
Fiinns ingen som kan förstå hur det känns att sitta på din rygg, när ja böjt mig ner & viskat till dig:
- Nu tar vi dom......& det har vi gjort.
Nu kommer ALLA rosetterna på rummet vara det enda minnet jag har kvar från dig.....& känslan av att vara en VINNARE.
För DU gjorde mig till en vinnare, MIN FINA GEVALIA.

Gevalia, jag är HALV utan dig. Att denna dan skulle komma visste jag...men inte bara IDAG ;("






1 kommentar:

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)