tisdag 10 april 2012

Glimma

asså ponnyn man bara måste älska!

Humör: retsticka som gräna busar men ändå är sjukt gullig och sammarbets villig
Energi: piggis trotts sina 24år! Gasar på som fan lugnar sig sen senare så man kan arbeta henne
Kondition: lätt att träna upp.. dock inte som bäst just nu ;)


Asså ponnyn är en true topclass!
Aldrig sur eller tjurig. Allmänt glad och mysig men med en egen vilja som man måste jobba positivt med för att lyckas.

Asså inga tävlings rosetter eller awsome hoppteknik.
Bara hon som hon är! Det är fan inget annat jag ser! Bara denna underbara häst som jag kämpar med varje ridtur. Som jag äntligen efter ett år börjat klicka med, älskar henne för den hon är och kommer aldrig försöka ändra på henne!

Fan hon stal mitt hjärta så fort jag fick se henne... Ett lurvigt litet troll som tittade på mig under busig lugg. En blick var allt som behövdes ... En blick och jag var fast!

Jag önskar att ni läsare någon gång kommer hitta en sådan ponny som ni litar på till 110% och verkligen skulle göra allt för! För det är det jag känner för Glimma...


Glimma hjälper mig varje sekund att lära mig något nytt. Hon och jag utvecklas tillsammans...
Jag har fått en grym balans efter åtaliga små bocksprång och snabba galopp turer.
Hon har lärt sig hon med! Hon kan nu galoppera i ett lugnt tempo. Hon går i form och tuggar på bettet. Men det vi har lärt oss har vi inte tvingat fram utan vi har jobbat tillsammans och skapat en positiv inställning när vi får utmaningar. Vi kan utvecklas ännu mera. det vet jag...



7 kommentarer:

  1. Det sÅg inte ut som att hon gick i form och tuggade på bettet.. Men hon kanske gör det annars :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. men hon red ju bara en rak galopp sträcka så det är väl inte så konstigt? ;P

      Radera
  2. Fin blogg du har! Just nu har vi frågestund på vår blogg. Kommentera och tävla om en länk! :) Sugen på bloglovin'-byte förresten?
    Kram Fredrika & Lovisa

    SvaraRadera
  3. nej hon var ganska busig den kvällen och det var i början som pappa filmade så hon busade på som tusan och sedan jobbade jag henne på volter lite längre bort från kameran så det gick inte att använda dom videorna ;)
    /Ellen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad hon ser busig ut, verkligen! Hon galopperar ju på i en vanlig lugn galopp :))

      Radera
    2. Men Ellen skrev ju att hon hade arbetat henne innan och hon kanske redan hard fått springa av sig? Har du tänkt på det? ;))

      // Sara

      Radera
  4. Följer dig nu! Säg till när du följer oss :) Passa förresten på att fråga oss frågor i vår frågestund! Det är guld värt <3

    SvaraRadera

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)