lördag 11 februari 2012

LD IMORN!!!

Usch va spännande de ska bli!
Har fått Mulle bulle!!!! (Mulle)
Lite om mulle ;)
Mulle är en jäkligt stark ponny som är svårare att rida ju mer man kan.
det låter konstigt jag vet men tänk på det: 
Tänk dig att du rider en häst som är svår att ställa, rusar i galoppen, och är allmänt stark.


Tänk då att du just börjat rida och inte behöver tänka på att ställa, rida i galopp utan du är bara grymt nöjd eftersom att du får rida och vara ed hästen.


Sen tänker du att du är en ryttare som tävlar LD och uppåt som när du rider måste få hästen att jobba och lugna sig i galoppen när dom rusar, du måste också tänka på att  få hästen att inte börga söla för då går det inte att hoppa.


Därför tycker JAG att det är svårare att rida hästar ju mer man lär sig ;)
Aja lite bilder på Mulle ;)


Och de va lite bilder på gulle bulle ;)


Tänkte oxå säga vad utrustningen blir :D

UTRUSTNING
Mulle:
rosa schabrak med texten Ellen Corp ;)
rosa tävlingsluva
svart sadel (stallets)
Svart träns (oxå stallets)
Vet inte om han har benskydd i hoppning men om han har det ska ja vell ha det ;)




Jag:
vita halvskodda ridbyxor (vet inte märke)
vit tävlings-tröja (myone)
svart kofta med långa armar (ginatricot)
ridstrumpor (myone)
hoppspö (granngården typ)
svarta chapps (myone)
svarta jordpursh(myone)


Aja känner att de blev mkt längre inläg än vad jag tänkte mig ;)

3 kommentarer:

  1. Mulle (tycker jag) är inte stark! Jag har hoppat honom jag vet inte hur många gånger, och han är inte ett dugg stark! Men det beror helt på hur man rider honom :P DET VAR MIN åsikt, och jag kommer inte ändra på den!

    SvaraRadera
  2. när jag red mulle i går var han sjuukt pigg och stark. idag var han dock lite lugnare men stark var han. Och anna det är helt ok att du har dina egna åsikter så bli inte sur att jag säger som jag tycker ;)
    Och visst kan det ju bero på vem och hur man rider. jag var helt oförberedd när jag satt upp på honom och is lutet gick han faktiskt på tygeln och lugnade sig.

    SvaraRadera
  3. Jag fattar att det är din åsikt och att du inte kommer att ändra på den bla bla bla, men Mulle blir faktiskt stark om man arbetar honom på ett bra/ rätt sätt.

    SvaraRadera

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)