tisdag 4 september 2012

Varning!

VARNING
Födelseår: 2006 
Namn: FRISISKA  
Jag vet att den här annonsen ligger fel men här kommer flest läsa den.

Varning för Falsk annons/ annonser.

Man från London som har falska papper på en valack som han inte ens äger, men skickar till folk som svarar på annonserna.

Han lägger bara upp annonser på "frisiska" hästar f.2006 då han har en kopia på ett halv pass på en häst som ägs av ett holländskt par.
Man ska "bara" betala 3500 sen får man tillbaka det när hästen kommit till Sverige då han bara vill hästarnas/hästens bästa.
Som sagt, falsk annons!

Ena gången kan han inte ha kvar dom pga flytt, jobb, hans avlidna fru, hans avlidna fru & barn, hans avlidna familj som dog i en bil olycka och hästen/hästarnas var hans fru och det är för jobbigt att ha kvar dom. Olika historier varje gång!

Både på ston och valacker lägger han upp på nu. Olika län i Sverige och olika namn.
Olika priser på hästarna/annonserna.

Råkade ut för honom förra året ( godtrogen som man var då!).

Han skickar ett halvt pass(bild) eftersom på delen som fattas står den riktiga ägarens uppgifter. För min del så ringde varnings klockorna ganska tidigt och sa att jag inte var intresserad av lureri. Då Skrev han att hästen hade blivit hämtad på morgonen av transport företaget. Då jag har ett namn som jag är ensam om i Sverige så blev jag orolig att han på något sätt fått mina uppgifter. Jag ignorerade hans mejl och på kvällen skickar ett transport företag att MIN häst var hos dom nu på väg till Sverige men en summa var tvungen att betalas. Gjordes inte detta så ökade summan för varje dag.

Det här "företaget" som hade hemsida och allt var HANS påhittade företag.

Som ni förstår så har han allt genom tänkt.
Tyvärr finns det säkert många som är godtrogna och går hela vägen, annars hade han inte lagt ut fler annonser här, vilket han gjort några år.

Så kom ihåg annonser på , FRISISKA/FRISISK häst/hästar är -

Falska, falska, falska annonser!
Hoppas ni låter annonsen vara kvar så att inte fler hästfolk som är godtrodna blir lurade.
Pris  1 kr


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)