torsdag 26 januari 2012

maliiiins önske inlägg:

Malin ville att jag skulle skriva lite om Torsten, hans temperament och så :)
Torsten
Han är en häst som kan vara väldigt "elak" och sur i spiltan men han är uuuuunderbar att rida!
.......oftast ;)
men nu lite mer om honom i spiltan. På morgonen när han ska gå sin första lektion brukar han vara jobbig....men ni ska inte tro att han är versta ördar hästen! Han kan faktist vara jätte msig i spiltan också <3 Men OM han e sur så se upp för sparkar! ;O


copyright: http://www.djursholms-ridklubb.com/web/page.aspx?refid=210

och nu lite om honom i ridningen: Han är ganska het särskillt i hoppningen. Hans galopp är ganska kort men mjuk c:
Han är dock ganska skumpig i traven (fast inte om man håller honom i en väääldigt samlad trav) ;)
XOXO SARA <333

24 kommentarer:

  1. Haha, men förstår ni alls vad copyright betyder? Det betyder att man inte ALLS får ta bilden, även fast man skriver var den kmr ifrån m.m. Så ni får inte ALLS ta dom vad ni än skriver!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Copyright betyder att man får ta bilder från hemsidor och annat, men dock måste man ange källan. ibland måste man fråga ägaren till bilden innan, men oftast inte.

      Så jao, det är snarare du som inte förstår vad Copyright betyder :)

      Radera
    2. Anna har rätt man behöver inte fråga den/de som har hand om hemsidan, bara man man anger bildkällan. Så du ska fan inte komma och säga att Sara och Ellen inte vet vad copyright är!

      Radera
  2. Antingen så skrev ni lite fel elr så har ni ingen koll alls för att torstens galopp är inte alls kort, utan han har faktiskt VÄLDIGT LÅÅNG galopp. Bara så att ni vet. Han kan ju länga sin galopp sÅ att den blir lika lång som en storhäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eru dume eller? totte tar typ cp små steg!

      Radera
    2. Han kan* ta väldigt små steg, men hans normala galopp som han går i om man inte kortar den är väldigt lång.

      Radera
    3. MEN SERIÖST, HUR GAMMAL ÄR DU?! bara släpp det. okej, vi fattar. du tycker att han har lång galopp, men du behöver inte skriva det 1000000 ggr. bitch plz.

      HEJDÅ och lämna detta bakom dig, tack? -.-

      Radera
  3. dom gånger jag har ridit torsten har han haft små korta men jäckligt snabba steg. Och sara rider ju honom varje lördag! Jag tror hon vet ganska bra hur hans galopp är ;)
    den kan säkert vara väldigt lång men jag tycker han har en kort galopp, det beror ju också på hur mycket man håller i honom och så. Om du släpper på tyglarna mer än andra e de ju klart att han tar ut en lång galopp!

    SvaraRadera
  4. klarar man inte av honom kan han säkert ha en jääkligt lång galopp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, där erkände ju du att han kan ha en väldigt lång galopp XD

      Radera
    2. ne, det gjorde hon inte.

      Radera
    3. Nej det gjorde jag inte jag sa bara att jag inte trodde att du klarar av honom om du får känslan av att han har en lång galopp.

      Radera
    4. Haru svårt att fatta eller? hon sa INTE att han hade lång galopp! -.-'

      Radera
  5. Det handlar inte om hur mycket man kn korta galoppen för då kan han ju ha hur kort galopp som hälst, men när man säger hur lång hästens galopp har så brukar man utgå från deras normala galoppsprång och hur lång han kan få när man länger den. Och då har ju torsten väldigt lång galopp. Det kan ju kanske vara bra om man vet det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. MEN omggggggggggggggggg. SLÄPP DET. hur jävla svårt skare va?!

      Radera
  6. Hur många gånger har du Ridigt honom igentligen?? Asså folk uppfattar saker annorlunda och han kanske var väldigt lång när du red honom eller nått? Men jag som sagt rider honom varge vecka och jag tror nog att jag vet om han har korta galoppsprong eller inte.

    SvaraRadera
  7. när jag reed torsten hade jag inte jätte korta tyglar och han fick galoppera som han i hans tempo. Då höll han den kort och jätte mjuk! Hellt underbar galopp! Och vi höll inte på att arbeta dom eller nåt! De va lekar sista lektionen innan lovet! jag satsade inte på att få honom i form då! Jag satsade på att ha kul! Och han fick ha sin galopp som han ville! Den var kort och fin! så sluta tror att du vet allt om torsten! dessutom är det fett fegt att vara annoym!

    SvaraRadera
  8. Sluta kommentera anonymt!! Tottis har kort galopp oavsett om man håller i honom eller inte (jag har galopperat honom på långa tyglar många gånger) men det är inget fel på det. Bara inse, du har fel.

    SvaraRadera
  9. Sorry att jag lägger mig i det här, men jag skulle bara vilja säga att när jag var med och red honom när han precis hade kommit till stallet och var ny och så hade han iaf vääääldigt lång galopp, men det blev ju lättare och lättare att korta honom. Så hans grundgalopp är alltså väldigt lång, men den är väldigt lätt att korta nu så den kan uppfattas som väldigt kort. :) och bara så att du vet så är det inte säkert att han länger galoppen om du ger honom långa tyglar, dåär det snarare så att han springer iväg. sen så kan jag oxå tycka att det är lite fegt att kommentra anonymt, men jag håller med om hur hon/han tänker ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hästar ändras ju faktiskt, Jag har en c-ponny som heter Kasper när jag först köpte honom så hade han suuper stor galopp men nu så har han jätte kort galopp. Och bara för att man länger tyglarna betyder det inte att hästen springer iväg.. snarare håller jag med sara, att hästen gärna länger lite på steget. Sen så vet jag ju inte hur Torsten är men alla hästar som jag har haft har gjort det iallafall ;)
      Ville inte vara elak mot någon och hoppas att ingen tog illa upp eller nått sånt för det var som sagt inte meningen isåfall! <3

      Radera
    2. ja sa inte att alla hästar springer iväg när man ger hästen långa tyglar, utan jag skrev att torsten gör det då han är så himla pigg och busig att han gärna springr på lite extra om han får chansen. :D

      Radera
  10. Nu har han iallafall kort galopp tycker JAG

    SvaraRadera
  11. MEN OMG. haha töntiga ni e xD okej, så annonyma person, du kanske tycker att han har lång galopp, och jag låter dig få tro det. men när jag har ridit honom så har han haft relativt kort galopp, men jag vet inte hur du tycker. och Sara, om du tycker att han har kort galopp, så kanske han har det för Dig! det som Agnes sa lät rätt så troligt, så ja. jag vettefan vem som har rätt, men jag håller lite med Agnes, inte för att jag vet om det där, men det lät bra. :)

    men Annonym, du behövde inte skriva så drygt :/

    HEJDÅ och snälla, bara lämna allt bakom er. TACK :)

    SvaraRadera
  12. Snälla bara lämna sara ifred!! Fore gods sake låt henne stå för det HON tycker om Torsten!

    SvaraRadera

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)