fredag 14 december 2012

Tillbaka efter bloggpaous :)

Sådär ja skönt att ha fått ta några dar ledigt från bloggen men minst lika skönt att börja igen ^^
Jag hade tänkt att berätta lite om min vistelse på mossebo förra helgen.

Torsdag
Inte så mycket att säga....jag åkte bil nästan hela dan och när jag kom fram så städade jag.

Fredag
Jag gick till stallet vid typ 10.30. När jag skulle hämta henne så var hon busig och lät mig komma nära sen så tok galopperade hon iväg och bockade....jag försökte fånga in henne i en halv timma -.-' Hon var i och för sig väldans gullig men efterso att det var -23 grader ute så höll jag på att förfrysa. När jag väl hade fått tag på henne och skulle leda henne från hagen och då var det någon som körde med en snöslunga, när hon märkte den blev hon skit skraj och höll på att studsa hela vägen till stallet. Först var mina planer att rida ut barbacka på en mysig skritt tur men hon var sjukt pigg eftersom att hon inte hade blivit riden på ett tag och så var det ju kallt så jag satte på sadel och gick till paddoken och så gjorde jag det som jag brukar göra innan jag ska börja rida, jag busade lite från marken (asså frihets dressyr fast vi busade mest). Sen så bestämde jag mig för att jag inte skulle rida över huvud taget så jag tog av henne sadel och träns och satte på henne en grimma istället ;) Och så ställde jag upp ett litet hinder på typ 50 cm så fick hon lös hoppa lite. Jag höjde mer och mer och det högsta som hon hoppade var 1.20!! :O Sen så avslutade jag med ett hinder på typ 90cm eller 1m ;)

Jag hade ingen aning om att hon kunde hoppa så högt och det märktes att hon lätt kunde hoppa högre (hon flög över hindret med marginal). Men hon började bli trött så jag hoppade inte högre.


Hagbild från söndagen....hon gillar att busa XD


Lördag
Jag gick till stallet typ 11.30. Jag och pappa hade bestämt att jag skulle rida upp till fältet bredvid våran hus. Nu var det mycket lättare att ta in henne från hagen hon kände nog på sig att hon skulle på komma ut och springa ;)
Hon var vääääldigt pigg och höll på att takta hela tiden. När jag kom till skogsstigen (den långa raksträckan innan man kommer fram till ängen) så lät jag henne galoppera jätte snabbt och riktigt sträcka ut, hehe hon blev jätte glad :D Sen så red jag lite fram och tillbaka på ängen (inget seriöst jag bara lät henne springa av sig).

Here comes some pics:


















Söndag
Hmmmm...det hände inte så mycket jag hann inte rida men jag gick och fotade i hagen innan jag satte mig i bilen för att åka hem :)









Suddig jag vet men hon va så söööt här XD



Detta blev ett väldigt långt inlägg med mycket bilder, hoppas att ni enjojade ;D

5 kommentarer:

  1. Du är en sån sjukt duktig fortgraf.

    SvaraRadera
  2. Gud va söt Harriette e :D

    SvaraRadera
  3. Jätte fina bilder Sara! Ni två ser ut att verkligen passa ihop ^^

    SvaraRadera
  4. SARA! profilbild någon av dem! Skiiit fina!

    SvaraRadera

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)