lördag 8 december 2012

lyssna nu!

110% fokus right know!
Ge mig er uppmärksamhet ;)
det finns tusentals små ryttare som har "ponnymorsor"
Yes dagens tema.. PONNYMAMMOR!

okej detta är en flicka jag sett ett flertal gånger i stallet. Nämner inga som helst namn!

Hon har otrolig potensial men det som drar henne tillbaka är hennes mamma. Fixar i ordning hästen åt henne och under lektionerna vakar hon över henne med örnblick.. Sjävklart är det bra att hennes mamma är där och hjälper men hon håller tillbaka sin dotter. vad jag kan märka också är att hennes mamma verkar ha en helt egen åsikt om hur man sköter om en häst vilket kan bli rent av farligt om man inte kan ta in fakta från andra.

Jag försöker alltid vara trevlig när jag säger om någon gör fel. Jag säger vad dom gör fel och vad som kan hända om man gör det ;) Men nehe.. inte denna gång. Ett nonchalant "jaha." och hon fortsatte med sin "skötsel"
Lite trevlig kan man ju vara som vuxen människa mot en 14 årig tjej :P
What is happening with the poepel..?

Flickan med potensial, om du läser detta. Tror jag att det är dags att ta lite mera ansvar och säga till din mamma att låta dig göra mer. Visst är hästar mysiga och det är klart att hon vill hjälpa dig med din häst men du MÅSTE göra själv också, annars kommer du fastna din ridning. Inte komma längre än där du är.



1 kommentar:

  1. Jag antar att det inte var till mig du skrev men det du skrev stämde in riktigt bra på mig. Tack för nu ska jag börja göra mer själv!

    SvaraRadera

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)