måndag 14 maj 2012

test

~ Hästarna ~
Första hästen du red var: antagligen skansen elr nåt sånt...
Hur gammal var du när du red första gången? ummmm... jag var nog 3år men då åkte jag mera häst ;)
Hur många älsklingshästar har du haft? först en som hette Chrispy men hon avlivades. Då blev det Twiggy och sen började jag sköta Sasja ;) sen älskar jag ju såklart alla goa islänningar på gotland! Sen red jag en ponny som hette Broddy som sedan såldes :(
Vad hette den/dom hästen/hästarna? Chrispy, Twiggy, Sasja, Astael, Dukka, Glimma, kvick, Lider, Cilla, Broddy
~ Utrustning ~
Hur många...
ridbyxor har du: 4
hjälmar har du: 2
spön har du: 0 (har tappat bort alla)
ridskor har du: ett par
grimmor har du: 2
täcken har du: 0
Vilken färg var dina första ridbyxor: mörkblå
Vilka färger har dina nuvarande ridbyxor: mörkblå, vita, jeans färgade och beiga
~ Vad har du gjort inom ridningen ~
Hoppat [x]
Ridit dressyr [x]
Galopperat [x]
Töltat [x]
Hoppat utomhus [x]
Suttit på en häst som skenat [x]
Ramlat av [x]
Bakdelsvändning [X]
~ Dina avramlingar ~
Hur många gånger har du ramlat av: ungefär 14-15 gånger? Minns inte! x)
När och på vilken häst ramlade du av på första gången : På Broddy i vattnet ett flertal gånger men jag antar att jag tyckte det var ganska roligt för det gjorde ju inte ont att ramla av i vattnet så jag kämpade inte direkt att hålla mig kvar ;)
Har du ramlat av och skadat dig allvarligt? Hur?: nej. slog i ryggen en gång men det gick över på en halv timma
Brukar du skratta eller gråta när du ramlar av: Skrattar nog mest men när jag var mindre var det nog att jag grät för att jag tyckte själva grejen att falla var läskig :/ 

Fin sköthäst man har va?



4 kommentarer:

  1. Har du trillat av 14- 15 gånger? Sorry men jag har lite svårt att tro det....

    SvaraRadera
  2. men ha det så kul med det. Jag trillade av VÄLDIGT mycket när jag red barbacka i vattnet! Som sagt! Jag satsade inte direkt på att hålla mig kvar för vattnet var varm ^^ <3
    Och broddy skulle inte springa nånsans!
    /ellen

    SvaraRadera
  3. asså jag försökte inte va dryg jag sa bara att jag inte riktigt trodde på det, och enligt mig så ade jag väl typ rätt? Jag menar att "ramla av" när man badar med flit räknas väl inte??? ;))
    VILL INTE VARA DRYG ELLER NÅTT, LOVAAAR! Jag bara tyckte att det var lite märkligt att nån son rider på ridskole hästar har trillat av så många gånger ;3

    SvaraRadera
  4. Broddy är ingen ridskolehäst och jag har aldrig ramlat av på ridskolan ;) Bara på privata hästar när jag var mindre :)
    /kram ellen

    SvaraRadera

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)