lördag 2 mars 2013

Ska dra till hästarna snart! :D

Red astael igår!
Heheh pluttan testade mig ganska rejält men jag blev imponerad av henne ändå. Hon hade inte ridits på as länge (innan snön kom) och vissa hästar blir ju tjocka och slöa och rör sig inte ens centimeter då men nej ;)

Denna ponny blev tjock och galet pigg och busig! Så jag jobbade henne mest i skritten så att hon skulle lugna ner sig och när han äntligen blivit lugnare så bytte jag varv och allt behövde börjas om :P
Men jag var jätte nöjd över henne då hon faktiskt ville jobba. Fick använda rösten sjukt mycket på henne och berömma henne hela tiden när hon gjort rätt. Började hon busa kunde man inte skänkla till och vara bestämd på det sättet utan man behövde ta det lugnt och säga nej och när hon slutade var det att berömma :)

En grej med henne som känns som lyx är att man kan ropa på henne så kommer hon :D (det gjorde aldrig Gletta)
Även om jag älskar Gletta galet mycket så hatade jag dom regniga dagarna jag var själv i stallet och försökte få tag i henne.
Det slutade med att efter 3timmar så fick mamma komma och hjälpa. Men då var jag redan dyngsur och mina ridskor var sönder..

Så njuter av att hagproblemet är borta men hon är svårare än Gletta vilket är lite tråkigt.. Det kommer ta ett tag innan jag kan rida ut på henne liksom..
/ellen





1 kommentar:

  1. då har du ju nått att arbeta med iallafall ;)

    SvaraRadera

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)