onsdag 28 december 2011

Varför?! =O

Ni kanke undrar varför jag inte har bloggat nått idag? Det e för att jag har suttit på ett flyg på väg till Frankrike :)
vi ska fira nyår här, Ellen oxo btw vi ska fira tillsammans <3
jag har 2 pungter på våran att gära lista:
  • Rida på ranch el bronco
  • flumma!!
;)
här kommer lite om Ranch el Bronco
Hästar jag har ridit där innan: Pepito (peppe), Hombre & Sheba (Love 2 Sheba!)
Pepe och Hombre är inte att rekomendera. Peppe bockar som värsta rodeo hästen i galoppen
och Hombre går inte ens att få ram i trav (hon e väääldigt seg) -.-

<-- Hombre

På Ranch el Bronco är det inte direkt fisförnäm dressyrträning som gäller uttan snarare en 2h uteritt med mycket galopp och fläng ridning ;)
Även om det är många som inte tycker om fläng ridning så tycker jag att det är skönt att bara få slappna av lite ibland och galoppera så snabbt det går (OBS! man måste ändå ha kontroll annars skenar hästen!)
och om ni aldrig har prövat att galoppera i max hastihet så GÖR DET för det e hur kul som helst!
XOXO SARA <333

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)