onsdag 10 oktober 2012

Utseende & självkänsla

3 åsikter om mig själv:

Jag har för kort hår som aldrig vill lägga sig rätt.
Jag ser aldrig snygg ut oavsett hur länge jag står och sminkar mig, plattar håret etc.
Jag klär mig fult.

Nej, jag är ingen "attention slut" detta är sanna åsikter om mig själv och jag hoppas att ni verkligen fattar att att jag inte gör det här för att få sympati eller nått liknande. Jag behöver bara ösa ur mig lite känslor för de där 3 sakerna tänker jag faktiskt på varje dag.
Jag inser att allt detta beror på min extremt låga självkänsla...men jag gör inget åt det, varför? För att jag inte vet vad jag ska göra.
Visst folk har gett tipps "tänk lite possetivt istället" "det är ju insidan som räknas så tänk inte på det du". Men det är inte alltid så himla enkelt att tänka possetivt och jag veet att det är insidan som räknas men man kanske vill se lite bra ut för det!

Så är det ju till och med när jag är med mina kompisar, jag tänker alltid på t.ex. hur fint hår det har och sen så ser jag mig i spegeln och blir nästan gråtfärdig...jag är så extremt missnöjd med mitt utseende. Så är det bara, det finns inte så mycket att göra åt det. Asså nu ska ni inte tro att jag är värsta emot eller nått! Det är klart att jag kan vara nöjd med mig och så om jag verkligen har ansträngt mig för att försöka se sin ut och sen så vissa dagar kan jag faktiskt tycka att jag ser fin ut utan att ens anstränga mig alls. :)

Det är en utav anledningarna till att jag älskar stallet och hästar! Hästar bryr sig inte ett skit om hur man ser ut och så, de bryr sig bara om man är snäll mot dem eller inte <3

Det har inte alltid varit såhär...Den dåliga självkänslan kom nog i samband med att jag klippte håret kort i början av 7:an (jag har börjat 8:an i år), då började jag tänka att det var så fult och sen så ledde det till att att jag fick dålig självkänsla och då känndes det som om jag blev fulare och fulare.  :( Men nu har håret börjat växa ut igen och med det min självkänsla hoppas jag! Nej usch jag ska ALDRIG klippa håret så kort igen!!!




3 kommentarer:

  1. Men Sara du som är så otroligt snygg och vacker! Seriöst du har en superfin kropp och ditt ansikte är jätte sött. Och fula kläder har du absolut inte dom ser fina ut tycker jag :) Men bara så du vet så tänk att när du kollar dig i spegeln så ser du säkert jätte många "fel" om dig själv .. men sanningen är att det är BARA DU som ser dom, ingen annan person i din omgivning lägger märke till dom. Jag menar du är DÖSNYGG.. seriöst! Och ditt hår är super gulligt haha. Nej men seriöst låt det växa och klipp det inte.. Ett tips för att få långt hår är att tvätta inte det varje dag för det sliter sjukt mycket.. Och desutom tvätta håret på kvällen precis innan du ska sova och så sover du med blött hår under natten (jag vet att man ser ut som en hårboll när man vaknar men det kan man lätt fixa med platttång och allt sånt där) Men om du inte vill sova med blött hår så låt håret luft-torka för att föna sliter så sjuuuuukt mycket!
    Okej nu blev den här kommentaren sjukt lång men jag ville bara säga att du är verkligen super vacker :)
    Älska dig själv!

    Puss Irmis Holmisströmmis <3

    SvaraRadera
  2. Gumman du e så fin så du behöver inte ha dålig självkänsla alls! Och jag tycker faktiskt att du passar jävligt bra i ditt korta hår!!! <3

    ÄLSKAR BLOGGEN, LÄSER DEN VARJE DAG!

    SvaraRadera

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)