fredag 19 april 2013

Stallet igår

ÅÅÅÅÅÅH! Ridningen var sjukt kul. Jag fick rida Dotzi (en av stallets största hästar) och vi hade dressyr. Jag hade aldrig ridit honom förut men han va super fiiin. Vi red mycket skänkelvikning och volter. Det kändes väldigt annorlunda att rida honom jämfört med alla andra hästar jag ridit, han hade väldigt gungiga och stora gångarter haha inte alls som ponnygångarterna jag är van vid!

I början gick det lite stelt i volterna men bara efter ett litet tag så gav han efter och gick klockrent. Madde (ridlärare) sa att jag verkligen såg ut att passa med honom och att man inte alls skulle kunna tro att det var först gången jag red honom. Man blir så glad efter ett sånt ridpass!
Åååh Jag ska lätt önska honom till dressyrgruppen. Den stora goseklumpen stal verkligen mitt hjärta med sin charm, sitt sätt att röra sig på och sina stora ögon <3



4 kommentarer:

  1. Så fin!! Ni passar säkert jätte bra ihop :))

    SvaraRadera
  2. Jag förstår varför du typ e kär. Han e ju urgullig ^^ Lycka till ni två (håller tummarna för att du får rida honom mer!)

    SvaraRadera
  3. Va kul att du har hittat en ny häst som du verkar passa med :) Med tanke på att du börjar bli förstor för Torsten :/ <3

    SvaraRadera
  4. SHIT VA KUUL! Jag e sååååå glad för din skull <333

    SvaraRadera

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)