tisdag 7 augusti 2012

min sommar....

asså min sommar har bestått av vänner, familj och hästar... framför allt hästar.
Gletta, gletta, gletta... har gått till henne med ett glatt humör. Hur läget än varit
Vare sig hon varit halt eller lös sko eller vad hon nu lyckas råka ut för. Bara att sätta på leendet och dra till stallet.

Varje morgon fick man springa med ett rep 2 personer för att liksom stänga in henne i ett hörn för att få tag på henne. Leendet på och keep on going. Hålla på i en halvtimma i spö regn att fånga hästen som med öronen framåt springer omkring och leker kull...



Hehe meen allt är inte att klaga på ;) Underbara uteritter med snabb galopp längst med stora fält, lugn skritt i skogen och snabba tävlingar längst strandkanten. Gamla damen visade att hon fortfarande kunde och sprang om dom andra hästarna gång på gång <3



Sen händer det... Du blir halt och jag får inte rida dig längre... I bästa fall skritta. När du sedan blir bättre skrittar jag ut med dig. underbar uteritt ner förbi vårat hus, genom skogen och tillbaka till stallet. när vi kommer tillbaka kollar jag direkt dina hovar och skor. Som jag trodde var höger fram lös. Fan asså! 



Fick senare veta av hennes ägare att hon har ett fel på vänster en sen föltid... Hon fick ont och överansträngde högerbenet eftersom att hon inte belastade vänster lika mycket. Så sista veckan med henne blev inga långa uteritter med galopp längst stranden. Den slutade med att vi stannade i stallet medan jag masserade in en salva som skulle hjälpa mot hennes hälta. Varje gång man masserar in salvan står hon och halvsover... Så mysigt tycker hon att det är!

Själv tycker jag att vårat slut på sommaren slutade bra! Vi står och myser i stallet och bara... tar det chill. Gumman jag älskar dig mäst hela världen men nästa sommar kommer jag nog hyra någon annan... Det är inte skysst mot dig att jag försöker göra saker du inte kan :/ <3

Någon som vet var man kan hyra ponnys på gotland ;)
Kommentera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vi uppskattar om inga elaka kommentarer förekommer :)